FILMHØJSKOLEN

• Instagram - Hvid Circle
  • Facebook - Hvid Circle
Filmhøjskolen Møn

Det er på SO-ME du lærer Filmhøjskolen rigtigt at kende.

Filmhøjskolens hjemmeside er stedet, hvor du får lidt baggrund og de praktiske oplysninger som er nødvendige, for at kunne tage det næste skridt: At besøge os.

Men det er på de sociale medier, at du kan komme bag om skolen og forstå hvilken kreativ filmskole, vi er.

På Facebook opdaterer vi med nyheder.

På Instagram kan følge med i elevernes hverdagsliv, filmproduktioner og undervisning.

Nyhedsbreve kan du få ved at udfylde formularen i toppen af denne side.

Vil du se Filmhøjskolens elevers mange film så tjek vores YouTube-kanal.

• TikTok
  • Medium

FILM UD I VIRKELIGHEDEN

Dine værker skal møde et publikum!

Det er ikke ualmindeligt at skolens elever, mens de er her, skaber ideer og produktioner, der får et liv efter opholdet. Ofte opstår ideer og samarbejder, der fortsætter længe efter vi siger farvel.

Elever flytter sammen, skaber arbejdskollektiver, laver filmprojekter eller etablerer produktionsselskaber sammen.

Vores elever kommer også tit tilbage til skolen og skaber film i Filmhus Møn.

Det er vigtigt for os, at vores elever bruger det, de lærer her som springbræt i det videre liv.

Det er vigtigt at eleverne tager evnen til at fungere i fællesskab, disciplin og faglighed med sig - uanset om det er filmverdenen de ønsker at arbejde i.

Et semester på Filmhøjskolen afsluttes med en gallafest, hvor eleverne viser deres afgangsfilm for et publikum.

Hvert semester har elevernes afgangsfilm premiere på Filmmagasinet EKKO.